חדר המורים של הוגוורטס הפרטי שלי

עוד רגע מתחילה לה עוד שנת לימודים במערכת החינוך, זה גורם לי לחשוב על ימי בית הספר שלי. אפשר לזקק לכמה טיפות מרוכזות את הדברים המעניינים והחשובים באמת ולספור על כף יד אחת דברים מהותיים שלמדתי שם. כל כך הרבה שנים ישבתי וריציתי שם כמו כולנו, בתקופה שאנחנו ממש בפורמט פלסטלינה, הכי פתוחים וניתנים לעיצוב.

דברים חסרי ערך שלא שימשו אותי מעולם ולא תרמו לפיתוח האישיות שלי מי יודע כמה, בטח לא בהשוואה לזמן הלא מבוטל שביליתי שם בדחיסה אינסופית של שלל נוסחאות ועובדות מיותרות ללא בחירה אמתית בין הא לבין דא , ללא עבודת נפש רצינית או שקידה על התפתחותי כאדם. הרבה השכלה ומעט חינוך והו כמה שאני אינטלקטואלית.

חשבתם פעם, אילו יכולתם ללמוד בבית ספר שהיה תפור לפי מידותיכם?
איזה אדם הייתם? זאת ממש פנטזיה שלי. אני הייתי בוחרת בית ספר של קסם, כמו הוגוורטס של הארי פוטר, בית ספר אמיתי לחיי רוח שילמד אותי את חכמת היקום והכוחות שלו, שילמד אותי איך לעבוד עם הכוחות, איך לפרוט את החזון הפרטי שלי למעשים, איך לשרת את האמת וללדת את מי שאני יודעת בפנים שאני יכולה להיות, איך להשתמש בצללים שלי להבנת האור, איך להכיל אור ואיך להיות אור.

ומי הייתם שמחים שילמד אתכם באופן אישי היום?
אני ממש אספנית של מורים. אוהבת מורים שמלווים אותי כברת דרך מסוימת, לשיעור מסוים. מורים שהם השראה עבורי להבנת האמת, לחכמה, לצניעות, להתגברות על האגו, מורים שהלכו את הדרך שלהם ברגליים, שמתמידים בדרך ומעמיקים בה, מורים שמהווים עבורי דוגמה אישית ומגדלור לשאוף אליו, או להתכוונן בעזרתו לאמת הגבוהה שלי.



בשנים האחרונות, גוד סייב ד'ה יוטיוב ובניו, הטכנולוגיה גלגלה אל פתחנו שפע של מורים ומדריכים רוחניים עכשוויים. הם מגיעים אלינו דרך המסכים הישר אל כף ידינו ואוזנינו, חלקם לא מעניינים וחלקם מרתקים, וגם ביניהם יש דרגות עומק וסגנון ואפשר לתת בהם סימנים. אני מודה שאני מכורה לסופרמרקט המרהיב הזה ולצורת הצריכה הזאת שמאפשרת לי לבחור את הטעמים החביבים עליי במינון ובזמנים הנכונים לי.

אז מי היה מאכלס את חדר המורים שלכם אם הייתם חוזרים היום לספסל הלימודים?
ואל תגידו: גנדי, משה, הדלאי לאמה, אושו, מרכוס אורליוס, קרישנמורטי או הרב קוק, לא חכמה. בואו ניתן לממד הבחירה שלנו קצת יותר קרקע של מציאות, בחרתי לי מורים עכשוויים יותר, מהעידן החדש.

אז זוהי בחירתי וזה חדר המורים של בית הספר הפרטי לקסם שלי: עם מי כיף להתחיל את הבוקר? את מי כיף לנשנש בין הארוחות? את מי הכי כדאי לשמוע בעת יצירה? ועם מי הכי כיף להיכנס למיטה ?

שלושת הראשונים הם המורים המשמחים והשובבים ביותר שתמיד יעלו לי חיוך על הפנים. אני אוהבת מורה שהוא שילוב של חכמה, קסם והומור בעזרתו, כל תרופה וכל שיעור יורדים בקלות, כמו עם כפית סוכר, כפי שאמרה הרבנית מרי פופינס.

1. סאדגורו – היוגי בתפקיד הזקן החכם, מנהל בית הספר שלי, מספר הסיפורים שלא שכח את הילד שבו. שובב, מקסים, פשוט ומלכותי כאחד או במילותיו "אל תעליבו אותי ותקראו לי "מחונך". אתם יודעים כמה אנרגיה הייתי צריך להשקיע בחיי כדי להישאר לא מחונך בעולם הזה"

 

2. אסתר (ואברהם) היקס הקוסמת שלי. הייתי בוחרת אותה למחנכת. מצחיקה, חדה, מהירה, ג'ינג'ית. מלווה את חיי כל יום בבריאת מציאות והעלאת תדר השפע והטוב בחיוך וקריצה. היא גם פיית הרמזורים הירוקים, מעולה להקשבה בעת נהיגה, מעולה לי כל הזמן. "ג'אסט גט אינטו ד'ה וורטקס".

3. הרב פנגר – בתפקיד השוטה החכם. צנוע, מצחיק, כריזמטי בטירוף, עממי וחכם כמו שד. כיף לראות את התוכניות שלו עם הדור הצעיר (וגם עם זקני השבט) בידור משפחתי עם מוסר השכל.

4. לואיז היי – יועצת בית הספר שלי. לא מזמן עברה לעולם שכולו טוב אבל עדיין מצוינת לי ביוטיוב לקצוות של היום, מעודדת ומרימה את הביטחון. הקול הנעים שלה מעורר אותי בעדינות של אמא טובה וגם מרדים יופי.

5. גרג בריידן – בתפקיד המורה החתיך לשבת מולו ולפנטז עם עיני עגל. מורה למדעים חדשים, מדע שנסמך על רוח. גרג הוא סופר סטאר שמחזק לי תמיד את האמונה בכוחו של הלב.

6. הרב אנושי – אוף, כמה שחכם האיש הזה. שעה וחצי כל שבוע שאני עושה עם השיעור השבועי שלו, ימימה וחסידות בכל שבת בבוקר עם הקפה במיטה.

7. דאנדאפאני – דם צעיר, נזיר בהיר ומהיר. מעניין ומתאים לעידן שלנו.

8. הרב לייטמן – הרבה שכל, הרבה מדי חישובים ונוסחאות קבליות אבל לייטמן עם המבטא הרוסי, שלעתים נתקף ברגזנות וכעסנות כל כך אנושי ואני אוהבת אותו מאוד. ערוץ 96 אצלי בלופ והכי כיף בשעות יצירה ארוכות, פתוח 24/7.

9. ג'סטין פרי מ – You Are Creators עכשווי, קולי, מערסל, מאלחש ומעודד. סרטוני האינסטוש הקצרים שלו וחוק המשיכה מזכירים לי לזכור שאני בעצמי הבוראת.

10. נסים אמון – עדיין מוסיף המון. נסים של "הכל בסדר", נזיר הזן הישראלי עם חצי חיוך של מונה ליזה מבויישת וצנועה, איש של קסם עדין, הוא האפליקציה הכי טובה עבורי כשאני לא נרדמת, ולא בטוח שהוא יאהב לשמוע את זה.

11. ראלף סמארט, אינפיניטי ווטרס – כמו ג'יני שיצא מהבקבוק. קליל, שמח, אופטימי, נראה פשוט, אך חכם וידען והעיקר- מפשט ומסכם הכל בנקודות. מורה מתרגל בבית הספר שלי.

12. ד"ר ג'ו דיספנזה – אמונה ביכולת הגוף לרפא את עצמו בכוחו של המוח, הצד המדעי של הרוחניות.

13. שמואל שאול – שמאן עברי, "קבלו תיקון" – רדיו מהות החיים, תמיד מחדש לי דבר מה, איש רוח כל כך מעניין.

14. ג'ק קורנפילד – יהודי בודהיסט עם קול נעים ודברי חכמה שמעניינים גם בעל פה וגם בספרים שלו. מרתק!!

15. ד"ר סטיבן פולדר – בודהיסט ישראלי חמוד עם מבטא אנגלו-סקסי וגם הוא מדגמן פשטות ומרגיע כל כך.

16. ווין דאייר – עם קול רדיופוני עמוק שכיף להקשיב לו.

ויסלחו לי המורים הבאים, אתם מקסימים וחכמים, אבל קשה לי עם הקול שלכם, ועדיף לקרוא אתכם בספרים :
דיפאק צ'ופרה – חבר, אתה מונוטוני שבא למות
אקהרט טול- אתה גאון אבל האינפופים של האף הסתום שלך גורמים לי להשתנק ולחפש אוויר.
אנטוני רובינס – מה זה הקול הזה לעזאזל?
וטיק נהאט האן מה לעזאזל אתה אומר???

הקול מסתבר הוא דבר חשוב כשצורכים רוחניות אונליין. גם בבית הספר לא הייתי מסוגלת ללמוד ממורים שהקול שלהם היה בעייתי לי. הרגישות הצלילית החושית לוקחת פה תמיד בסיבוב ומכריעה את הכף. קול זה תדר נושא אמת וקשה מאוד לשאת קול שמנסר לנו באוזן. כל מה שיגידו, מעניין ככל שיהיה, ייפול על אוזניים ערלות.

יש עוד מורים רבים וטובים שעפים בשמי הרשת כמו ציפורים נודדות ונוחתים לי באוזן מפעם לפעם ובטח כמה ששכחתי כרגע. אני מאחלת לכולנו להמשיך וללמוד מכל אדם ומכל מצב וללקט לנו את המורים שהתדרים שלהם תואמים ומתאימים לשלנו. מורים שמחזקים בנו את החלקים הגבוהים שלנו, שמאירים את הדרך ונותנים לנו יד לעזור לנו לעבור לשלב הבא בכל תחום שנבחר בו, פשוט כי הם כבר עברו כברת דרך שאנחנו עוד לא צעדנו בה והלוואי שכל הילדים היו יכולים ללמוד במערכת חינוך שמתעסקת באמת בחינוך האדם ופחות בהשכלה.
בהצלחה לכולנו, הילדים והילדים שבתוכנו בשנת הלימודים הבאה.

ובמחשבה על בית הספר פנטזיה לקסם, גם אני מנסה לייצר קסם…
אני נרגשת לספר שמיד לאחר החגים (באוקטובר) אני פותחת קורס חדש עם לא פחות קסם!!!

קורס קולאז' – יצירה וחקירה אישית דרך פילוסופיות רוח החל מאוקטובר 10 מפגשים קסומים אחת לשבועיים, שמשלבים מודעות וצמיחה יצירתית. מספר המקומות מוגבל אז מי שזה נשמע לו "הדבר" בשבילו ומעוניין לקבל את סילבוס הקורס המפורט ופרטים נוספים מוזמן לכתוב לי לכאן, או להשאיר לי פרטים (אפשר גם בוואצאפ) או פשוט להתקשר, כמו פעם.

לימור שדות 052-5205985
זרם התודה ארט